Informacje dotyczące wpisu do RDR
Działalność regulowana jest to działalność, której wykonywanie wymaga spełnienia określonych warunków, przewidzianych w prawie. Istotą działalności regulowanej jest zastąpienie zezwoleń na prowadzenie niektórych rodzajów działalności gospodarczej wpisem do stosownego rejestru.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady. Taki rejestr na terenie Gminy Włodawa prowadzi Wójt Gminy Włodawa.
Wymagania jakie przedsiębiorca musi spełnić celem świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zostały określone w art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Wpis lub zmiana wpisu dokonywana jest na skutek wniosku przedsiębiorcy. Do wniosku należy załączyć oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 50,00zł w przypadku wpisu, 25,00 zł w sytuacji zmiany wpisu.
Wpis do rejestru jest dokonywany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, jednak nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia kompletnej dokumentacji. Wójt dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy, wydając jednocześnie stosowne zaświadczenie.